BELEDİYELERİN sivrisinekle mücadelede yetersiz kalması yüzünden yıllık hacmi 35 milyon dolara ulaşan haşere ilaçları sektöründe rekabet bu bahar, likit ve tablet ürünlerdenultrasonik ses dalgaları yayan elektronik cihazlara kayıyor. İnşaat aşamasında duvara,mevcut konutlarda ise elektrik prizlerinin yerine monte edilebilen bu ürünler, yürüyen veuçan haşerata karşı yüzde 90’a varan oranda etki sağlayabiliyor. Fiyatların 75 TL’denbaşlayıp, kullanım alanının büyüklüğüne göre 2 bin TL’ye kadar ulaşan bu cihazlarda, 2’siyerli olmak üzere üretici ve ithalatçı firma sayısı daha şimdiden 10’u buldu.Ultrasonik ses dalgaları yayarak, haşerelerin bulunan ortama girmesini engelleyen buelektronik cihazlar, hem atmosferi, hem de kablosunun takıldığı prizdeki elektriği kullanarak,sadece haşerelerin duyabildiği ses sinyallerinin yayılmasını sağlıyor. Bu yayın sistemi, haşerelerin duvar içlerini terk etmesine yol açarken, duvar çatlakları ve duvarların içindebulunan elektrik borularında yuvalanmalarının da önüne geçiyor. Yuvalandıkları ortamı terk etmelerine neden oluyor.
1 milyon dolarlık hedef
Arkadaşımız
Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, sinek, böcek ve benzeri haşereleriyok etmek ya da uzaklaştırmak amacıyla kullanılan ürünlere, insektisit adı veriliyor. 35milyon dolara ulaşan bu ürün gamına son olarak eklenen ultrasonik cihazlar, geçtiğimizyıldan itibaren Uzakdoğu ülkelerinde üretilip, tüm dünyaya yayılmaya başladı. Bazı firmaların Türkiye’de üretimini, 8 firmanın da Uzakdoğu’dan ithalatınıgerçekleştirdiği bu ürünlerin pazardan ilk etapta 1 milyon dolarlık pay alması bekleniyor.70 metrekareden 100 bin metrekare alana kadar etkili olabilen bu cihazlar ev, ofis,havalimanı, fabrika, depo ve lokantalarda yaygın olarak kullanılabiliyor. Mekanınbüyüklüğüne uygun cihazı merkezi bir yerde prize takıldığında eşit oranda etki ediyor.P
Formüller yarışıyor
PAZARDA Sc Johnson Wax’ın geçtiğimiz yıl ’Off’ markasıyla ön plana çıkması, Tekfen veEczacıbaşı’nın da bu yıl vücuda sürülebilen ürünlere ağırlık vermesini sağladı. Tekfen,ürettiği sürülebilen ’Fenkov’un sprey ve losyon çeşitlerine yağsız, leke bırakmayan özelliğikazandırdı. Eczacıbaşı ise ’Defans’ markasıyla bu yıl ürettiği sürülebilen sivrisinekkovucularına bitki özlü losyonlusunu da ekledi. Okaliptus bitkisinin yağından elde edilen özel bitki özlü formüllü yeni ürünüyle iki aydan büyük bebekleri ve hassas ciltli tüketicileri hedef aldı.
En fazla sineklerle mücadele yapılıyor
ÖLDÜRÜCÜ ve uzaklaştırıcı etkili ürün grubunda, sinek, böcek, karınca, fare, güve, kene ve pire ürünleri bulunuyor. En büyük payı yüzde 65 oranla spreyler ile mat ve likit cihaz ürünlerinden oluşan sinek kovucu ürünler alıyor. En hızlı büyüyen ürün grubu ise cilde sürülen kovucu ürün grubu oluyor. Sinek öldürücü spreyler ve cilt kovucu losyonlar 3 ile 5TL arasında, böcek öldürücü spreyler ve mat tabletler 3 ile 7 TL arasında, elekrolikit ürünler ise 6 ile 10 TL arasında fiyatlarla satışa sunuluyor. Türkiye’de ev içi kullanıma yönelik böcek ilaçları pazarı kullanımı benzer iklim koşulları olan diğer ülkelerle kıyaslandığında kişi başınadüşen tüketim diğer Akdeniz iklimi yaşayan ülkelere göre geride kalıyor. Türkiye’de sadece 4 haneden 1’inde herhangi bir insektisit ürünü kullanılıyor.
Pazara dört firma hakim
İRİLİ ufaklı 100’e yakın firmanın rekabet ettiği haşere kovucu pazarında Raid, Baygon ve Off markasıyla Sc Johnson Wax, yüzde 52’lik payla liderliği elinde bulunduruyor. Detan ve Defans’ı üreten Eczacıbaşı’nın payı yüzde 15 olurken, tablet ürünleriyle ön plana çıkanEsemMat’ın da yüzde 9 payı bulunuyor. Tekfen’in ürettiği Fentox’un payı yüzde 7’ye ulaşıyor. Pazarı, özellikle elektrolikit ve mat tablet gibi ürünlerin kullanımının yaygınlaşmasıbüyütürken, cilde sürülerek kullanılan kovucu özellikli losyon ve sprey ürünlerinin kullanımıda yeni geliştirilen ürünlerle artıyor.
ZİYARETÇİ YORUMLARI
BİR YORUM YAZIN